Infobar icon
Doručení zdarma!
Vyberte si typ vozidla
 
 
 
 
 

Otázky ohledně problémů s autem


Padlo mi auto, ale po nastartování se zvedlo ... proč?

V systému máte únik vzduchu- zpravidla je malá prasklina v měchu. Někdy auto padne za pár minut, někdy za pár dní. Závisí to od velikosti dírky a např. i jako zaparkujete (jak se dírka odkryje). Díra může být v jednom měchu nebo i ve více. Někdy se může stát, že pár dní auto nepadne vůbec a následně se chyba zase objeví.

Řešení: Doporučujeme změřit výšky jednotlivých stran (při blatníku kola) a vyměnit mech / tlumič při nejnižší straně. Doporučujeme také měnit měchy / tlumiče v párech (buď 2 přední nebo 2 zadní), jelikož měchy jsou stejně opotřebované a je otázkou času kdy praskne i druhá strana (může to být pár dní nebo pár měsíců). Takto si ušetříte čas v servisu a šetříte i kompresor podvozku (nefouká zbytečně).                                 


Padlo mi auto a nezvedá se vůbec ... proč?

Nefunguje vám kompresor a v systému máte únik vzduchu- zpravidla je malá prasklina v měchu. Kompresor se pravděpodobně "odpálil", protože neustále foukal do děravého systému.

Řešení: Nejprve je třeba vyměnit kompresor (i relé!) a zkusit zvednout auto. Následně je třeba odstranit díru v systému. Auto doporučujeme sledovat a změřit výšky jednotlivých stran (při blatníku kola) například večer a ráno. Takto zjistíte která strana klesá a který mech / tlumič je třeba vyměnit. Doporučujeme také měnit měchy / tlumiče v párech (buď 2 přední nebo 2 zadní), jelikož měchy jsou stejně opotřebované a je otázkou času kdy praskne i druhá strana (může to být pár dní nebo pár měsíců). Takto si ušetříte čas v servisu a šetříte i kompresor podvozku (nefouká zbytečně).


Svítí mi na displeji auto se šipkou ... proč?

Auto Vám naznačuje, že něco není v pořádku se vzduchovým systémem. Problémů může být více: zesláblý kompresor, úniku vzduchu, porouchaný snímač výšky auta nebo jiná elektronická závada.

Řešení: Auto je třeba napojit na počítačovou diagnostiku která nám přesně určí problém.


Búcha a klepe mi auto na nerovnostiach...prečo?

Búchanie môže spôsobovať viac komponentov (silentbloky a čapy), avšak môže to byť aj tlmičom.

Riešenie: Auto je potrebné zobrať do servisu, aby Vám odpojili jednotlivé komponenty podvozku a skontrolovali ich tuhosť. Po vylúčení chyby ostatných komponentov je pravdepodobné, že Vám búcha / klepe tlmič. Nedajte sa zmiasť s tým, že tlmič je "suchý", teda nevytiekol olej. Olej z tlmiča vyteká do mechu, avšak ten je vzduchotesne izolovaný a preto je aj zlý tlmič "suchý". Ak je tlmič univerzálny (nie je pravý / ľavý diel), tak si môžete skúsiť prehodiť tlmiče a otestovať, či sa "prehodilo" aj búchanie. Následne je potrebné vymeniť tlmič.


Auto není padlé, ale stojí nakřivo ... proč?

Auto může mít špatnou kalibraci, nebo poškozený snímač výšky.

Řešení: Auto je třeba vzít do servisu a zkontrolovat fyzicky snímače výšek. Mohou být zlomené / zkřivené nebo je poškozena kabeláž. V takovém případě je třeba vyměnit díl a dát ho na diagnostiku a auto nakalibrovat. Pokud nejsou snímače poškozené, tak lze taktéž postačí PC kalibrace.


Auto je jednou extrémně vysoko a jednou extrémně nízko ... proč?

Auto má pravděpodobně poškozený (zlomený) snímač výšky.

Řešení: Auto je třeba vzít do servisu a zkontrolovat fyzicky snímače výšek. Mohou být zlomené / zkřivené nebo je poškozena kabeláž. V takovém případě je třeba vyměnit díl a dát ho na diagnostiku a auto nakalibrovat.


Hučí mi kompresor ... proč?

Máte slabý kompresor- kompresor se pravděpodobně "odpálil", protože neustále foukal do děravého systému.

Řešení: Nejprve je třeba vyměnit kompresor (i relé!). Následně je třeba zkontrolovat, zda nemáte díru v systému. Auto doporučujeme sledovat a změřit výšky jednotlivých stran (při blatníku kola) například večer a ráno. Takto zjistíte, zda některá strana klesá a který mech / tlumič je třeba vyměnit. Doporučujeme také měnit měchy / tlumiče v párech (buď 2 přední nebo 2 zadní), jelikož měchy jsou stejně opotřebované a je otázkou času kdy praskne i druhá strana (může to být pár dní nebo pár měsíců). Takto si ušetříte čas v servisu a šetříte i kompresor podvozku (nefouká zbytečně).


Nevím přepnout tuhost podvozku (sport / comfort) ... proč?

Problém je s některým elektronickým ventilem tlumiče - buď je špatný kontakt nebo se vypálil.

Řešení: Nejprve je třeba auto napojit na diagnostiku, aby nám řekla která strana je vadná. Následně na té straně je třeba zkontrolovat kabel který vychází z tlumiče, zda není poškozen. Pokud je v pořádku, tak ho demontujte z tlumiče, odpojte od auta a zkontrolujte / vyčististite koncovky. Pomoci může i kontaktní sprej. Následně vše napojte na původní místo. Zkuste, zda funguje přepínání. Pokud ne, tak je vypálený elektroventil a je nutná výměna celého tlumiče.


Upozornění: Tento text je pouze informativní, proto se vždy poraďte s odborníkem! Provozovatel stránky nenese žádnou odpovědnost za nesprávnou diagnostiku závady auta.

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze